niedziela, 17 marca 2019

Metalowa pisanka.

Święta Wielkanocne coraz bliżej więc postanowiłam wykorzystać symbol jajka. Tak naprawdę to żaden z elementów tej pracy nigdy nie był metalowy. Składane jajko jest styropianowe, klucz odlałam z żywicy, róże są papierowe, figurka aniołka z gipsu do tego zębatki z tekturki i wstążka oraz mikrokulki. Ale od czego mamy media :))) Najpierw zaprawiłam jajo srebrną farbą akrylową  - inaczej odczynniki do rdzy by mi je zżarły, potem potraktowałam płynnym metalem z Pentartu (efekt odpowiada nazwie :)) na to płynną patynę - bo płynny metal niestety jest super ale pokrywa powierzchnię jednolitą, srebrną i błyszczącą warstwą a nie o to do końca mi chodziło. Pastwiłam się nieziemsko nad całością, polewając, rozpuszczając, malując na nowo itp. W sumie moje ręce powoli przestały różnić się od wykonywanego jajka (nie umiem pracować w rękawiczkach) ale osiągnęłam efekt, który w końcu mi się spodobał. Jajo stanie się wielkanocną ozdobą na szafce (stawiam tam sobie zawsze jakiś jeden, charakterystyczny do świąt czy pór roku element). Jest to zdecydowanie praca w moich osobistych klimatach. A jajo wygląda tak:








i ... kinder niespodzianka :)









uff - dużo zdjęć ale mój blog to taki album pamiątkowy dla mnie :) fajnie się potem do tego wraca.




a skoro jajo ocieka metalem to wyślę je tu:


i tu :)




24 komentarze:

  1. Rustykalna ozdoba :) Będzie ładnie zdobić Twoją półkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalne i ciekawe to jajko. Pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jajo jest kosmiczne! mnóstwo fantastycznych szczegółów, wszystko pięknie zmetalizowane, miejscami zardzewiałe :) i jeszcze ten środeczek- brawo, brawissimo!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. O jej!!!! Zakochałam się! CHcę takie jajo!!! Cudne jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Mnóstwo pięknych prac zgłoszono:) dziękuję za życzenia:)

      Usuń
  6. Jest niesamowite! Świetnie prezentuje się na zewnątrz i wewnątrz. Super Jest ta Twoja Kinder niespodzianka :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne,niezwykłe jajo! Będzie wyjątkową ozdobą!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna paca:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Thank you for sharing with us at SanDee&amelie's Steampunk Challenges. Fantastic egg with great rust details, and exciting silver surprises. Hugs, Susan

    OdpowiedzUsuń
  10. How mi querida Barbe, IMPRESIONANTE.
    Es precioso, además lleva todo lo que me gusta, óxido, steampunk y el angelito...me encanta los alados.
    Felicidades mi admirada artesana.
    Besos y feliz semana

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo, bardzo oryginalnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Amazing egg ! absolutely perfect ! Thank you for your participation at Sandee & Amelie steampunk challenges.

    OdpowiedzUsuń